Systémové bednění 2
4.) Technologický postup :
Způsob montáže a demontáže bednění LS – BEST stropní desky je zásadně po jednotlivých deskách a ostatních prvcích . Bednění je vytvořeno pro ruční manipulaci . Padací hlavice se přišroubují šrouby M 16 ( 18 ) k přírubám vnitřních trubek teleskopických stojek PS – B . První stojky při zakládání bednění se ustaví do svislé polohy a opatří se stativy . Jejich funkce v systému je pouze pro montáž bednění . Na trny padací hlavice , zaaretované v horní poloze , se zavěšují trámy . Padací hlavice spojená s další stojkou se nasadí do opačného konce trámku a svisle ustaví . Mezi vytvořené dvě řady trámků a stojek se zaklápí bednící desky stropního bednění . Bednící desky jsou fixovány do ozubů trámů , aby nedošlo k jejich vodorovnému posunu . Desky se vzájemně spojí pojistnými čepy . Délkové vyrovnání trámků na potřebný rozměr zabednění pracovního záběru se provádí dvojicí vyrovnávacích nosníků , které se přišroubují k trámku z boku minimálně dvěma šrouby M 16 x 20 . Délkové vyrovnání trámků je možné provést uprostřed řady stojek nebo na okraji vytvořené konzoly . Stojky je třeba od zdiva odsadit , aby při rektifikaci a odbedňování bylo možno otáčet maticí teleskopické stojky . Na závěr se provede výšková rektifikace podpěrných stojek a celkové ustavení stropního bednění do vodorovné polohy . Bednění je nutné zajistit proti působení vodorovných sil ve fázi betonáže . Z toho důvodu se provede zavětrování stojek . Po provedení bednění stropní roviny se provede napojení na bednění ztužujícího věnce , které bude provedeno z bednících desek , vnitřních rohů , rohových úhelníků a dřevěných desek . Spojení jednotlivých navzájem kolmých prvků bude provedeno pomocí spojovacích úhelníků a konzolek .
Bednění věnců bude podepřeno teleskopickými stojkami a zabezpečeno proti vybočení šikmými vzpěrami . Zabezpečení vnějších čel stropních desek a ztužujících věnců se provede pomocí dřevěných příložek a konstrukce z dřevěných hranolků 100 / 100 . Bednící desky ztužujícího věnce budou ještě zajištěny spínacími tyčemi stáhnutými spínací podložkou a spínací maticí .
Po provedení bednící plochy bude položena výztuž stropní a věncové konstrukce a provede se betonáž . Pro ukládání výztuže a betonování konstrukcí do bednění u systému BEST platí obecně stejná pravidla jako při jiných typech bednění . Bednění umožňuje ukládání jak hotových koster výztuže a rohoží svázaných nebo svařovaných ve výrobnách tak i ukládání jednotlivých prvků výztuže a jejich svazování do koster přímo v bednění nebo vedle něho . S ohledem na hořlavost polypropylenových desek je zakázáno svařování výztuže v jejich blízkosti a na ploše bednění . Výztuž se musí uložit v projektem předepsané poloze a zajistit tak , aby během betonování byla zabezpečena její trvalá poloha . Potřebná krytí výztuže betonu se zajistí vložením odpovídajících distančních prvků . Před započetím betonářských prací musí být bednění a jeho části kontrolovány . Bednění má být zhotovené tak , aby betonáž mohla být zahájena těsně po jeho dokončení a uložení výztuže . Kontroluje se zejména rozměry , tvar a provedení bednění , dále těsnost dílů bednění , spojení s hotovým betonem i čistota bednění a výztuže . Potřeba odbedňovacích nátěrů není podmínkou , protože cement na propylenové hmotě příliš neulpívá . Přesto se doporučuje používat odbedňovací nátěry běžné u ostatních typů bednění . Pro separaci bednících desek best je vhodná směs Lukosanu S , Lukocilu E 35 a vody .
Výroba betonové směsi bude zajištěna v centrální výrobně betonu vzdálené 5 km od místa stavby . Betonová směs pro stropní konstrukce bude třídy B 20 – směs vlhká a jeho výroba bude dle technologického postupu a zkoušek . Přeprava betonové směsi na staveniště bude zajištěna autodomíchávačem AM 330.1 . Na staveništi bude betonová směs přepravována pomocí věžového jeřábu a koše na betonovou směs KB 750.2 . Z koše bude betonová směs vysypávána přímo na plochu bednění . Betonovou směs není vhodné vysypávat z přepravníků na stropní bednění z velké výšky a lokálně přetěžovat hromadou ukládané betonové směsi . K vibrování se bude používat jen ponorný vibrátor s navlečenými ochrannými gumovými obaly . Vibrátor se nesmí při vibrování dotýkat zabedněných desek . Během betonáže se musí bednění a jeho stabilita kontrolovat a zjištěné závady ihned odstranit .
Po skončení betonáže stropu je nutno udržovat beton ve vlhkém stavu a chránit ho proti povětrnostním vlivům až do zatvrdnutí . Po technologické pauze , která potrvá 28 dní , bude provedeno odstranění bednění .
Při odbedňování stropní konstrukce se postupně vyrazí klíny z padacích hlavic a uvolní se závity teleskopických stojek , umístěných v řadě u nosných stěn . Pojistné čepy , které spojují desky se odstraní . Mezi bedněním a vybetonovaným stropem se vytvoří prostor pro ruční demontáž bednících desek . Po odstranění desek se z padacích hlavic vyjmou trámky a odmontují vyrovnávající nosníky . Železobetonovou konstrukci stropu dále podpírají stojky až do doby , kdy vybetonovaná konstrukce nabude stanovené odbedňovací pevnosti .
5.) Doprava skladování materiálů :
Doprava materiálů na staveniště bude zajištěna :
autodomíchávač AM 330.1 : podvozek Škoda 706 MTSch 24
užitečný objem bubnu – 3 m³
užitečná hmotnost – 6 900 kg
celková hmotnost – 15 800 kg
plnící / vyprazdňovací čas – 15 – 20 / 35 – 50 s / m³
maximální přepravní rychlost se směsí – 60 km / hod
průměrná rychlost se směsí ve městě – 40 km / hod
nákladním vozem Tatra 815 PR 3 208 – doplněným hydraulickou rukou HR 210 kNm
rozměr korby 6,9 x 2,29 m
pohotovostní hmotnost 17 000 kg
Bednící materiál a řezivo budou na staveniště dopraveny nákladním vozem Tatra a budou na skladovány ve skladu bednících dílců a řeziva ( viz. Zařízení staveniště ) . Výztuž bude na staveniště dopravena nákladním vozem Tatra a bude složena na nekryté , zpevněné a uzamykatelné ploše . Betonová směs bude na staveniště dopravována pomocí autodomíchávačů .